„Miért, most az underground a trendi?” – A38, beszámoló (Saiid // Mulató Aztékok)

Múlt hét pénteken igazi hip-hop csemegének néztek elébe azok, akik kilátogattak a Petőfi híd budai lábához, ugyanis Saiid, a Mulató Aztékok és DJ Q-Cee személyében a hazai underground jeles képviselőit láthatták egy este, egy színpadon. 

kép: A38

Saiid, valamint a pHLaT, emekajji és Tink alkotta Mulató Aztékok már nem első alkalommal léptek közösen színpadra, viszont eddig valamiért rendre lemaradtunk róluk, ám most nem volt apelláta, mindenképpen a hajón volt a helyünk!

Ezt az elhatározásunkat még a hideg őszi idő beköszönte sem húzta keresztül, így biciklire pattantunk, szisszentettük söreinket és 21:30 után egy kevéssel már a koncertteremben is voltunk, ahol már a balzac utcai trió melegítette a mikrofonokat. Már javában szólt a Nem Halunk Meg, amit a pult elől, csapolt Borsodi IPA-inkra várva, bólogatással konstatáltunk. Közvetlen ezután már az egyik kedvencünk, a Bartók Béla szólt, ami az akkor még hézagos, kissé átfagyott közönséget is jól átmozgatta.

Ezt követően már a Szobanövény-ről követték egymást a számok, mígnem a féltáv után egy kicsivel az első  Dunaújlipótváros-os trekk is megszólalt, a Lenn. Azt még mindenképp megjegyezném, hogy véleményem szerint az album lazán ott van 2019 legjobb hazai megjelenési közt, így hatalmas örömmel töltött el, amikor a koncert átkapcsolt egy kicsit lo-fira. Végül pedig, a már szokásosnak mondható Füligér-befejezést még megelőzte egy Jártunk, majd követte az Odabent.

Kicsit vonakodva jöttünk Saiidra, mivel első és egyben utolsó szólóelőadásos élményünk vele kapcsolatban az Analogban volt 2 éve és az valahogy nem volt az igazi. Viszont ahogyan ő is elmondta, sok minden változott az első egyszemélyes fellépések óta és ezt gyakorlatilag már akkor megtapasztaltuk, amikor a 2 fél-lel berobbantotta a bulit. 

Ugyanezzel az erővel haladt előre setlist többek között a 30-semmi, az Egy ház (Q-Cee zseniális karcolásaival), a besötétített Zenebudhizmus, a kiskecés Hiszsztori, a mixtape egyik nagy favoritja, a Kijött Vissza (Q-Cee itt is varázsolt), valamint az egyik örökérvényű hip-hop himnusz, a Mivel játszol tolmácsolásában.

Saiid végig kapcsolatban volt a közönséggel és szemmel láthatóan kölcsönös volt a szimpátia. Ilyenkor tudatosul bennem igazán az, hogy micsoda hatással volt az Akkezdet Phiai (vele együtt Saiid munkássága is) a hazai hip-hopra. Annak ellenére, hogy több támadás is érte őt, amiért az Újonccal való szétválást követően már egyszemélyben testesíti meg az AKPH-t, szerintem nagyon sokan (köztük mi is) örülünk, hogy nemcsak ő, de az AKPH öröksége a színpadon is tovább él.

Az estére amúgy végig jellemző volt a pozitív pulzálás; a most csak warm-upként szereplő Mulató Aztékok hozták a tűlük megszokott minőségi jókedvet, Saiid pedig a vérprofizmust, ami Q-Ceevel kiegészülve még jelentősebben érvényesült. A koncert végén pedig a közönségből a színpadra felhívott srác produkciója végleg feltette a pontot az i-re.