Az van, hogy egy okos ember egyszer azt mondta: a Várkert Bazár a kormányunk működésének szimbóluma. Háát, ha így muzsikál a politikai elitünk, mint pénteken a Gorillaz a bazárban, akkor egy bazi nagy 2/3-nak futunk neki jövőre.
Damon Albarn újra a zenés cirkusza felé fordult úgy szűk hét esztendő után (volt közben azért blur és szóló projekt), ami ha lehet mondani eklektikusabb, mint valaha.
A másik alapító Jamie Hewlett durcája — a vizualitásért felelős arc nehezményezte, hogy a bandában hátérbe szorult a látvány, nem 2D, Murdoc és többiek vannak előtérben, hanem Albarn és a zene. egy zenekarnál azért talán előfordul az ilyen. néha. — miatt nem volt biztos, hogy lesznek még Gorillák, de vannak.

Albarn belengette, hogy esetleg átadja a stafétát másnak a későbbiekben — a mostani koncerten láthattunk ebből ízelítőt, a Sex Murder Party-ban és a Out of Body-ban Zebra Katz vitte a prímet, míg Damon pihegett egy kicsit a háttérben, az előbbi számban Jamie Principle volt Katz partnere, a másikban a vokalisták közül előlépett csaj, aki az est egyik legjobb énekteljesítményét hozta —, meglátjuk mi lesz a jövőben.
A Humanz nem nyűgözött le ahogy hallgattam a korongot, de oké, nem is másztam le a mélyére. Pedig le kell. Ehhez remek segítség volt ez az este.
Naná, hogy ez volt az egyetlen esős nap volt a héten, bár én úgy tudtam, hogy bent lesz a buli, de a zápor csendesedését szintén a megállóban — szintén sörözéssel, persze — kihúzó másik társaság fennen bizonygatta, hogy szétázunk ma a koncerten…
Szerencsére nem így lett, de a beengedés baromi macerás volt. Két külön sorban lehetett bejutni, az egyikben a nyert jeggyel rendelkezők — furcsa ez az egész juj, de nagyon vip, secret party fíling — a másikban a vendéglistások, meg egy rakat szomszédos országból jött telekom dolgozó , na és az ottani nyereményjátékok nyertesei, akik elunva a várakozást sörrel itatták a bazár kávézójának pincérét, aki meg büszkén mutogatta a telefonja hátlapját, amit összefirkált a Gorillaz. Szép fogás! Legalább telik az idő.
Promó videó már pörög a sorban állók között, a hosztesz sunák libbennek fel és le — az egyikük annyira túlpörgi az egészet, hogy közli a csajommal, hogy az amúgy teljesen átlagos csajtáskáját nem fogják beengedni, mert juj micsoda szigorúság van itt. a security a kérdést sem érti, mikor arról firtatjuk, igaz-e ez.. —, de megjelenik Zebra Katz és a basszer, Seye Adelekan is téblábolni egy kicsit a macskakövön.
GORILLAZ ‘Let Me Out’ Live at Printworks London
Gorillaz are joined by Mavis Staples and Pusha T for „Let Me Out” captured exclusively live at Printworks London during the bands album launch party. Telekom Electronic Beats are proud to partner, the most successful virtual band ever, Gorillaz and we are looking forward to pushing performance and technology boundaries as far as we can.
Végre bent, feltárul a rózsaszín magenta pokol előtér. Hegyekben az ingyenes magazin, póló, táska, füldugó, poszter és még ki tudja mi a telekom színeiben és a Gorillaz (virtuális) tagjaival. Volt persze hivatalos mörcsendájz pult is, ott egy póló hétezer volt, tolongás valahogy itt nem volt.
Persze hangulatos, hogy egy csomó installáció, kivetítő, kanapém képcsöves tv torony a zenekarral a főszerepben, de az viszont szomorú, hogy nem lesz — idén legalábbis — hagyományos Electronic Beats.
Langymeleg sör — hatszázért, de ezerötből nem tudtak visszaadni így ezerért kettő — a szétdizájnolt büfében. A kellő számú WC-ben történelmi érdekességet lehet találni a piszoár mögött a falon, valóban érdekes.
Aztán végre irány a tetthely. Elsőre a két másik budai koncertterem, az A38 és a Millenáris szerelemgyerekének hat hely. A technikát hozták magukkal jól szól a cucc, remek fények/lézerek, a vizuál meg első osztályú — természetesen —.

A műsor alapja a Humanz, alaposan bemutatják a lemezt.
Albarn hangja elementáris erővel hat rám, rád, rátok, bárkire. Sajnos a torzítások miatt kevésszer élvezhetjük ki milyen is valójában.
Az eklektikus zajon Jeff Wootton gitárjátéka is nehezen tör át, de pazar az ember (a tavalyi szólólemezére keressetek rá), bűn volt, mikor a Beady Eye-ban ‘csak’ bőgőzött.
Seye Adelekan bűvölte a basszust, pörgött, mindenre felmászott, mellette két billentyűs és két dobos, meg egy szekérderéknyi vokalista. A két öreget is megnéztem volna persze a Clash-ből (Mick Jones és Paul Simonon az előző turnén boldogították a közönséget), de ez a felállás is rendben van.

Kb. a hatodik szám, a Charger alatt érkezett meg igazán a hangulat és így is maradt végig a koncerten — másfél óra volt nagyjából a műsor —.
Felcsendült pár taktus az On Melancholy Hill-ből is, ami nem csak a Gorillaz, hanem az egész Albarn univerzum egyik legjobb száma, sajna csak ennyi, de tovább.
GORILLAZ ‘We Got The Power’ Live at Printworks London
Gorillaz brought out the big guns at Printworks London when they performed „We Got The Power”. It was a performance to remember as they were joined on stage by Noel Gallagher, Jean-Michel Jarre and Savages lead vocalist Jehnny Beth – a definite highlight from the new album „Humanz”.
A koncert veleje a We Got the Power-rel zárul. Noel Gallagher bánatomra nem tette tiszteletét a NER szentélyében, de Jehnny Beth a Savages-ből itt volt. MU-ZSI-KA.
Jöhettek a nyalánkságok.

Rhinestone Eyes, aztán vadonatúj Sleeping Powder. Albarn nagyon élvezte a show-t, vigyorgott, táncolt, lemászott a plebsz közé, rálocsolt a nézőkre — és a zenekarra — tizennégy üveg Eivant, a Sleeping Powder alatt meg úgy táncikált, mint 2D a kivetítőn.
A Stylo, Kids With Guns, Clint Eastwood perfekt zárás. Az Eastwood-ban Philip tolta el rap betéteket a közönségből, hogy álomszerű legyen a vége is a bulinak.
Mást nem tudok mondani: vegyetek jegyet az Arénába.
