Te is így fesztiválozol?

Utálsz átlagosnak lenni? Vagy épp tök átlagosnak tartod magad? Nos, most kiderül, hogy a zenei fesztiválok tekintetében mennyire haladsz együtt a csordával! A Festival Awards (tudjátok, akik osztják a Szigetnek minden évben a díjakat) elkészítette a 2014-es évre vonatkozó statisztikáit Európa fesztiváljairól. Megtudhatjuk, mennyit költenek az átlag fesztiválozók, mekkora részünk szingli, hányan írják ki Instára, hogy #yolo. Illetve megtudhatjuk a fesztiválozók szerint ideális sörárat is, erre már most készítsétek magatokat!

Az első ábrából kiderül, hogy a fesztiválozók több, mint fele 25 év alatti (ez mondjuk nem túl meglepő), az átlag életkor pedig a 26 (nyilván nem az EFOTTon vagy a Deja Vu fesztiválon, de ezért hívják átlagnak). A férfiak-nől aránya majdnem egyenlő, de érdekes például, hogy míg a fesztiválozók majd’ negyedének van gyereke, addig 40%-uk szabad préda!

A promóterek felmérése alapján ami legjobban hiányzik nekünk az otthoni környezetből: kényelmes angol wc (és papír, teszem hozzá én), ágy (ki gondolná, hogy egy polifoam nem elég komfortos?), zuhanyzó és természetesen a telefontöltő. Mondjuk az meglepő, hogy az emberek 34%-ának nem hiányzik semmi (ők biztos be voltak nyomva, mikor kérdezték őket). Szintén a promóterek felméréséből derül ki, hogy a vendégek, akik elmennek egy fesztiválra, mit élveznek a legjobban: meglepő módon a zenét (53%), hogy kiléphetnek a mindennapi életből (gondolom ők a Pikachu jelmezbe öltözött részeg franciák a Szigeten), új emberek megismerése, lógás a haverokkal és a többi. No de amit a legjobban utálnak: nedves és sáros idő (hello, Sound!), zuhanyok és wc-k hiánya (hello, majdnem minden fesztivál!), tömeg (hello, Sziget!) és az árak (belépő és kaja-pia szintén). Ezek (és pár másik adat) szép grafikonon alább:

Kattints és ígérjük, nagyobb lesz (legalábbis a kép)!

A következő ábrán is vannak érdekes dolgok. Például, hogy a jegyen kívül a fesztivál előtt már elköltünk 85 EUR-t (kb 27 000 HUF) mindenféle hasznos dolgokra, ami majd a rendezvényen kell nekünk. A fesztiválon belül már 119 EUR-t (kb 38 000 HUF) költünk összesen, ebből naponta kajára 18 EUR megy el (kb 5 700 HUF). Ebből az utolsó összeget a sonkás szendvicsek nevében cáfolnám. Az emberek harmada vesz fesztiválos pólót, negyede pedig zenekarosat.

Érdekes viszont, hogy csak a látogatók fele lakik kempingben, a többiek hotelekben, a kempingezők 11%-a pedig hátrahagyja maga után a sátrat a fesztivál végeztével. A fesztiválozók 39%-a külföldről érkezik (na nem a Hegyaljára), 47%-uk dohányzik és 22%-uk használt már drogot (gyerekek, ne vegyetek drogot!). A legnyerőbb fesztiválkaják ezek szerint: pizza, szendvics, hot dog, gyros, burger, chips, és a legjobb: az emberek 88%-a elégedett a felhozatallal, sőt, 36%-uk szerint kiváló is volt a kaja, amit kaptak! Akkor ezek szerint az én ismerőseim csak a maradék 12%-ba tartoznak kaja terén…

És akkor még pár szó a piáról: egy átlagos napon 24 EUR-t (kb 7 700 HUF) költesz el alkoholos piára és a fesztivállátogatók szerint az optimális ár egy pint (kb fél liter) sörért 3,35 EUR (kb 1 100 HUF). Igen, annyi. Igen.

Igen.

1 100 forint. Egy Mátyás király, meg még egy kicsi. Bizony.

Ehhez képest már most úgy gondolja a látogatók 67%-a, hogy túlárazottak az italok. Viszont, aminek még örülnének: csoportos kedvezmények, nagyobb sör, koktélválaszték, free wifi, stb. Én személy szerint már annak is örülnék, ha nem húgy íze lenne a félig habos csapolt sörömnek, de ez biztos csak az én problémám.

Megnöveljük a képedet! Csak kattints!

Az utolsó ábrán látható, hogy az emberek 34%-a előre megtervezett költségvetéssel indul a fesztiválra, ebből 26%-uk kicsúszik időközben (mint én is mindig). A fesztiválozók 91%-nak van okostelefonja, de 9%-uk visz butatelefont is, az iPhoneosok és a Samsungosok tarolják le a mezőnyt márkák tekintetében. A top telefonnal végzett dolgokban benne vannak az SMS, hívás a haveroknak (HOLAFASZBAVAAAGY???), hazatelefonálás (Igen, anya, nem ittam semmit) és a Facebook-Instagram is (#yolo). Az átlag fesztiválozó évi 2,5 fesztiválra és 9 koncertre jut el (amit mi itt a szerkesztőségben nemes egyszerűséggel csak körberöhögünk, hiszen ez nekünk a március hónap – just kidding), Ezen kívül van még egy-két random infó az utolsó ábrán is, nézzétek meg:

Tényleg megnő! Csak kattints a képre!

Azért azt ne feledjétek, hogy a felmérés egész Európában készült, szóval az árakon, béreken ne akadjatok annyira fent, ezt sajnos a helyén kell kezelni. Kivéve a sör árát, azon mindig lehet és kell is hőbörögni! Ingyen sört mindenkinek!

Szóval, ti mennyire vagytok átlag-fesztiválozók?

Forrás.