A paródia kezdete: Bëlga a VOLT-on

Az igaz, hogy tíz perccel a Belga nagyszínpados fellépése előtt még nem tömegeltek az emberek, de öt perccel előtte már igen, és a három égszínkék három részes öltönybe (meg persze sapkába) öltözött őrült le is tarolta őket rendesen. A Belga egyszerre volt stílszerű és energikus kezdés a VOLT nagyszínpadának.

Bevallom őszintén, én sosem szerettem kimondottan a lgát, mármint sem úgy, hogy sok számukat végig tudjam, mint a közönség gyakorlatilag minden tagja, sem úgy, hogy automatikusan viccesnek találjak bármit, ami tőlük elhangzik. A kezdő “Mit parodizálsz” persze minden kétségen felül vicces, és ne is menjünk bele, pontosan mit csinál elméleti síkon a “paródia” fogalmával; mindenesetre rögtön a kezdésnél úgy indította el a közönséget, hogy abba még én is tudtam kapcsolódni. Se hülye hangokért, se hülye mozgásokért nem kell a szomszédba menjenek Bëlgáék, sőt közönségért sem, és az olyan közönség, aki ilyen bazi melegben ilyen lelkesedéssel nyomja az ugrálást a “Zsolti a béká“-ra, az igazából tökéletesen érdektelenné teszi az ellenérveket. Mintha még így is védené magát ez a zene mindenki ellen, akinek nem tetszik. Mint pl. ellenem.

Nem mintha akár a Bëlgának kellene velem foglalkoznia, vagy nekem a lgával, ha már itt tartunk. Én viszont most megnézve őket ismét csak arra tudok gondolni, a hip-hop (akár magyar nemzeti, akár komoly, akár parodisztikus) valójában sokkal élőbb zene, mint azt nagyon sokan gondolni hajlamosak: azok a poénok, amik rajtam egyáltalán nem szoktak működni videókban vagy lemezen, élőben sokkal hajlamosabbak a működésre. Sokat dob ezen persze a szét-össze típusú színpadi ugrálás, a teljesen hülye arcok, a sokszor teljesen, megdöbbentően nem illeszkedő háttérhangok. Nem nagyon volt okunk panaszra a nagyszínpad hangosításánál: Titusz alapjai meg a sok-sok rájuk kevert effekt megfelelő hangerővel készített fel a nap további eseményeire, a dumálás (nevezhetjük énekeknek, bárminek) dinamikától és szuflától függően szólt ki ebből nagyon vagy kicsit. A lgának persze ez is mindegy, mármint hogy mennyire érthetőek vagy nem azok, hiszen a közönség nagy része amúgy is tudja őket.

Én azért viszonylag hamar meguntam, annyira legalábbis, hogy a Soproni Sörbázisra vonuljak vissza Soproniért. Közben persze (a pultnál álló többi emberrel) továbbra is bólogattam a bítekre, röhögtem a direkt hülye szintiken és 3+2-idézeteken. Kánikulában, napfényben, a VOLT fesztivál első nagyobb fellépőjeként a Bëlga úgy nyitotta meg még nekem is a nagyszínpadot, hogy a lendület, amit itt (meg aztán a The Kolinon) szedtem össze, az a sok Soproni dacára is kitartott estig.

Maradj még, olvass még! Csak neked ajánljuk:

Először VOLTam és nagyon tetszett – folyamatban Nem voltam még VOLT-on ez előtt. Tudom tudom, de így legalább még nagyobb büntetett az egész. Találkozás haverokkal 19 előtt a Keletinél, majd a felhalmozott földi javakkal elfoglaltuk a helyünket. Légkondi ON és mi megindultunk Sopron felé. Hogy beh...
Piros sapkában a sárban: a Limp Bizkit a VOLT-on Élmények egy olyan koncertről, amiért hajlandó voltam leutazni Sopronba és vissza. Ez önmagában még nem nagy durranás. De ha belevesszük, hogy a Limp Bizkit az egyik legkedvesebb együttesem, és amúgy meg melóból VOLTam, majd VOLTról melóba vissza, ak...
David Bowie és a pálcikaember: The Kolin a VOLT-on A The Kolin az egyik leggyorsabban legmagasabbra felfutott magyar zenekar az utóbbi időben, ennek megfelelően is kommunikálnak és tesznek magukra és másokra megjegyzéseket. Ezeken persze lehet vitatkozni (azt mondani pl., hogy ők maguk is egyféle ret...
  • Mennyire kedvesek, hogy a fesztblog színeihez öltöztek 🙂