“Saját magam ellen harcolok”

Hát kérem, a szabadtér nem hogy kiválóan vizsgázott, de több évre visszamenőleg minimum illik megbocsátani neki mindent. Legnagyobb örömünkre és meglepetésünkre, a Zöld Pardon szervezőinek hála abban a megtiszteltetésben lehetett részünk, hogy a sajtótájékoztatóból interjúvá alakuló eseményen a 石 英明, azaz Hideaki Ishi néven született DJ Krush-sal beszélgethettünk színpadra lépése előtt. Mint kiderült, nemcsak zenésznek nagyonnnagy, de végtelenül kedves ember.

Az alábbi szösszenetet a impulsecreator-től delegált lanti kollégával – aki nem mellesleg a Mindennapi Betevő csapatának oszlopos tagja – közösen követtük el.

Eddig több év telt el a magyarországi fellépéseid között, míg idén annak örvendezhetünk, hogy a februári alkalom után másodjára látogatsz Budapestre. Minek köszönhető, hogy ezúttal ilyen keveset, csupán pár hónapot kellett erre várnunk?

Nagyon szeretem Magyarországot, az itteni közönséget, illetve az A38-at. Kiváló hangtechnikával rendelkeznek, a terem akusztikája is remek, igazán elégedett vagyok a hangzással, nagyon jól szólalt meg eddig minden egyes ott megtartott előadás. A legutóbbi óta számtalan országban jártam és igazából nem szokásom ilyen sűrűn visszajönni ugyanoda. Inkább szeretem minél több városban, minél nagyobb számú érdeklődőhöz eljuttatni a zenémet. A hajónak azonban véges a befogadóképessége. Hallottam hírét, hogy télen számtalan rajongó egyszerűen a helyszűke miatt nem jutott be a bulira. Így örömmel tettem kivételt, valamint eleget a felkérésnek és jöttem ismét az egyik kedvenc városomba. Kíváncsian várom, hányan lesznek!

Korábban mindig viszonylag későn, éjszaka, zárt térben láthattunk, ezúttal viszont szabadtéren, még nappal kezdesz játszani. Milyen elvárásaid vannak a mai estével kapcsolatban?

Igen, érdekes lesz: itt tudtam meg, hogy nálatok ilyenkor még este kilenckor is világos van! Ez mindenképpen új tapasztalatnak számít. Kicsit aggódom is emiatt, de nem hiszem, hogy gondot jelentene. Mindenesetre nem készültem külön koncepcióval.

Mennyiben számíthatunk más szettre, mint legutóbb?

Ma indításképpen teljesen új szerzeményeket fogtok hallani, amelyek egyébként még alakulgathatnak, a komponálási fázis különböző szakaszaiban járnak. A végén, az utolsó 10-15 percre tervezem a nagy slágereket.

Ezek szerint reménykedhetünk egy új album megjelenésében?

Már készül, bár valószínűleg idén nem, csak jövőre kerül a boltokba. Sorlemez lesz, most a mixeket egy kicsit félreteszem.

Saját anyag készül, vagy esetleg kollaboráció? Híres vagy a másokkal való együttműködéseidről.

Még a tervezésnél, a konkrét ötletek formába öntésénél tartok, így erre nem igazán tudok pontosan válaszolni. Valószínű, hogy mint eddig szinte mindig, ezúttal is felkérek pár barátot, kollégát a közös munkára. Szokás szerint főleg énekesekre, MC-kre gondolok.

A műfajon belül merre fogsz elmozdulni?

Nem szeretem a kategorizálást. Eddig sem lehetett egyértelműen leírni, amit művelek, ez pedig a korábbi lemezeimhez képest még inkább “krushos” lesz, igazi “vizuális” zene.

Ez alatt multimédiás kiadványt értsünk?

Nem, nem többfajta médiumot értek ez alatt, hanem azt, hogy szándékaim szerint olyan élő megszólalása lesz a végeredménynek, mintha egy száztagú zenekar állna mögöttem a deszkákon.

A Jaku, vagy a Ki-Oku című lemezeiden élő hangszerek szerepelnek. Talán most is bevonsz majd a vokális vendégművészeken kívül más zenészeket az alkotásba?

Még ez is előfordulhat, hiszen rengeteg a kapacitásom és imádok kísérletezni. Meglátjuk, hová forrja ki magát a dolog, egyelőre hagyom, hadd formálódjon.

Munkádból adódóan sokat utazol, emellett munkásságod darabjai az elektronikus tánczene alapkövének számítanak. Honnan nyersz még mindig inspirációt a további zeneszerzéshez, illetve hogyan hatnak rád a különböző helyszínek, ahol megfordulsz?

Mély és nehéz kérdés ez és ennélfogva ugyanez igaz a válaszadásra. Bár nagyon sok zenész és DJ a külvilágból merít ihletet, rám ez nem igaz. Úgy szoktam megfogalmazni: saját magam ellen harcolok és csak akkor tudok valamit átadni az embereknek, ha győzök. Ugyanakkor előre kell nézni, nem szabad a múlton túl sokat rágódni. Így formálom a zenémet.

Ez a fajta műfaj a klubszcénához kötődik, neki köszönheti az indulását. Nálunk már tart a fesztiválszezon, igaz, ilyen rendezvényen még nem volt szerencsénk hozzád. Jobban szeretsz klubokban fellépni, vagy inkább a nagyobb tömeg, a fesztiválláz vonz?

Egyformán klassz dolog mindkettő, mindenhol, mindenkinek szeretem megmutatni magam, azaz a muzsikámat. Ugyanolyan jó büdös, cigiszagú kis lyukakban tekerni a lemezeket, mint egy monstre eseményen. Azt azért megjegyezném, hogy hangulatban közelebb áll hozzám a sötét tónus. Az én zeném nem a napfényről, meg a bikinis csajokról szól. Azt meghagyom azoknak, akiket csak “közpénzlefolyónak” hívok.

Maradj még, olvass még! Csak neked ajánljuk:

Egy underground pimp szamuráj Budapesten Tavaly tél óta vágtam már többedmagammal a cetlit február legutolsó napjáig, amikorra előjegyezte az A38 hajó DJ Krush fellépését. Ezúttal hiányzott az az igazi egyedi ízt megelőlegező marketing, mint a planetáriumos bulinál az égetett kartonra emlék...
  • grat

  • teodora

    a lefolyóra draint mondott? mert az inkább leszívó.. elég furán hangzik 🙂
    jó lehetett

  • japánul beszélt, a tolmács bácsi fogalmazott így

  • teodora

    japán-magyar esetleg? mindig elfelejtem,hogy a világkörül év(tized)ek óta turnézó japók sosem beszélnek angolul, akkor se, ha tudnak..
    de jó kérdések, és kiváncsi leszek az új lemezre.

  • igen, japán-magyar volt és utóbbin kifejezetten kiválóan tolta. az új lemezt mi is nagyon várjuk! a gratot-dícséretet pedig mindenkinek köszi (+Anának és ZP-nek a szervezést és a lehetőséget:)!

  • Lantinak felsőfokú japánja van, a kínai piacon vette.